19 marca 2013

Hamburger Magdy Gessler

Kolejne danie wg przepisu Magdy Gessler. W ubiegłym tygodniu odwiedził nas syn Piotr, który jak większość młodych ludzi przepada za hamburgerami.
Przygotowałam go wg przepisu pani Magdy. Nie zawiodłam się- był bardzo smaczny!

Hamburger Magdy Gessler


  • 1 kg wołowiny
  • 1 jajo
  • 1 łyżka kolendry w proszku
  •  1 łyżka imbiru w proszku
  • 1 świeża papryczka chili (ja dodałam w proszku)
  • pieprz młotkowany do smaku
  • 4 łyżki oleju
  • 1 ząbek czosnku (posiekany drobno) 
  • 1 cebula siekana ręcznie
  • odrobina sosu sojowego
  • gorczyca tłuczona
  • sól do smaku
  • dodatki: bułka sezamowa
  • ogórek konserwowy
  • sałata
  • pomidor
  • ziemniaki (ja pominęłam)



Oczyszczoną z błon umytą i osuszoną wołowinę przepuść przez maszynkę do mielenia.





Dodaj pozostałe składniki i dokładnie wyrób.  Formuj  hamburgery i smaż  na grillu węglowym (ja użyłam patelni grillowej).









Podawaj je w bułce sezamowej (ja swoją przypiekłam tosterem) z dodatkami oraz majonezem, musztardą i keczupem - co kto lubi :)




Przepisy Magdy Gessler


7 komentarzy:

  1. To nie jest na pewno hamburger według przepisu Magdy Gessler ponieważ ona zamiast jajka dodaje bulion żeby był bardziej miękki i soczysty!!! a imbir nie proszkowany tylko świeży starty. To nie wszystkie różnice ale nie chcę się już wdawać w szczegóły. Więc ten przepis nie powinien się tak nazywać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie zgodzę się z Tobą. Zajrzyj do książki "Kuchenne rewolucje" Przepisy Magdy Gessler na str. 114.
    Przepis jest zrobiony wg jej przepisu opublikowanego w tej książce na tej właśnie stronie.
    Widocznie spotkałeś inny jej przepis.
    Pozdrawiam!
    Nina

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodawanie do wołowiny cokolwiek prócz pieprzu i soli to psucie tego mięsa. Jesli ktoś jadł prawdziwego amerykańskiego burgera to wie, że tylko sól i pieprz. Po za tym jak wołowina to burger a nie HAMburger.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie specjalista, nazwa HAMburger nie pochodzi od słowa HAM- czyli szynka, co próbujesz zasugerować. Więc taka buła z kotletem, nawet wołowym, to nadal HAMBURGER. Polecam najpierw poczytać.
      Sól i pieprz - owszem, ale do steków np. z polędwicy, do mielonych kotletów (patty) często dodaje się inne składniki. Chociaż nawet do polędwicy dodaje się inne przyprawy ot chociażby rozmaryn w małych ilościach. Wszystko zależy co kucharz chce uzyskać i do czego podaje tego steka.

      Usuń
  4. To przepis dodany do akcji dania wykonane wg przepisu Magdy Gessler i temu była wierna.
    Ja osobiście też lubię wołowinę doprawioną tylko solą i pieprzem :)
    Dziękuję za uwagi i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście,że BURGER i tylko burger.Zgodzę się z Anonimem.Amerykanie mówią "burger" a nie "hamburger".

    OdpowiedzUsuń